fredag 14 september 2012

tävling..

Nå nu får jag skriv att he ji fredag..
och jag har min halsduk färdig..den va rolig att sticka o fort gick det.. av 3 nystan blev den 160 cm lång..o jag hade lagt opp 20 maskor ,stickade på 7;ans stickor.
Virkade en några blommor o sydde fast..
tog in 2 kvistar av liljorna igår.
och nu kommer vi till en tävling..
Vad ni kan vinna..jo detta garn, Flambé= 50 gr´s nystan=70 meter  
(48% bambu,44% ylle och 8 % polyacryl)
men en annan färg än den jag hade.. finns inget vinrött i detta utan brunt istället..
eller detta Schoppel Wolle, 100 g.=420m,
i färgen brungrå, vitt o lite vinröd-lila... stickor 2-3..
(75% ylle,25% polyamid,25% nylon)
och så till sist har jag vänner som inte kan el vill sticka/virka..o det ska finnas en chans även för dem att vinna nått som de kanske kan använda..
Så då blir det lite juligt papper =24 ark,och vintagebilder av gulliga "vinterbarn." 
och vad skall ni göra nu för att vinna nått av detta.
 Skriv en kommentar här..och länka till er blogg med "bilden"
Tävlingen pågår..till den10 okt...
Och ALLA är välkomna att va med,
med blogg el utan blogg,,då skriver ni er mailadress istället..!!

49 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Vilken lång härlig halsduk du stickat, den kommer att värma gott i vinter.
Jag vill gärna vara med i ditt lotteri, jag länkar också.
Trevlig Helg!

Maja sa...

Vad kul med din tävling! :) jag är gärna med och försöker vinna pappren tack!

Beas sa...

Hej och tack för din varma kommentar i min blogg när jag mådde som sämst.

Kikar in till dig och ser att du har en tävling på gång. Min dotter plockar fram alla papper vi har och så pysslar vi tillsammans. Det går åt massvis här hemma, så jag skulle verkligen älska att få ge henne möjligheten att göra några vackra strutar av pappret och dekorera med fotografierna eller att smälta in dem i plast och ge bort som dekorationer till jul.

Jag länkar i min blogg.

KRam Bea

Maja sa...

Glömde säga att jag länkar nog till min blogg! :)

ela sa...

Har ingen egen blogg men följer gärna din trevliga blogg.
Halsduken du stickat ser härlig ut.

mvh
elainesbild@yahoo.se

Vardag och flärd sa...

Garn är härligt, jag vill gärna tävla och länkar på min blogg!
Ha en fin helg!
Kram Eva

Renée sa...

Åh vilka fina garn! Jag vinner gärna:-)) Länkar på bloggen!
rej74@hotmail.com

Evas Pyssel sa...

O vad roligt med en tävling. Så snällt av dig.Jag är gärna med, för både garn och papper går det åt hos mig.
ha det gott !! Kram Eva

Christel Wijk sa...

Vilken fin halsduk du gjort. Klart jag vill vara med och tävla. Länkar naturligtvis från min blogg. Kram Christel

BiZen sa...

Hej!
Finfina vinster och jag länkar och hoppas på tur!
Kramar! //BiZen

Knatten sa...

Å vad kul med tävling. Jag vill va med förståss. /Knatten

Beas sa...

Hoppar in och kikar in konkurrensen....hihi.
Nu är det länkat och klart hos mig.

Ha en trevlig helg!
Kram Bea

Monika sa...

Hej!

Självklart vill jag vara med i din utlottning!

Din halsduk är superhärlig! Ser så mysig ut!

Ha en fin dag!
Kram
Monika

Vform sa...

Hej du!
Tänkte glömma din tävling ... :O)
Borde skriva med detsamma, men det blir så
att man skjuter fram det till en annan dag ....
Nu har jag länkat så jag säkert är med ;0)
Härlig halsduk du gjort !!!
Må så gott!

Maj-Len sa...

Jag vill vara med om din tävling. Härligt garn!

Hösthälsningar
mlaymark@gmail.com

Huset på kullen sa...

O härligt garn vill gärna vara med i utlottningen o ja länkar..Ha en härlig dag kram Beijan

skifferhuset sa...

Vilka härliga garn du lottar ut! Tar 1 lott å hoppas på massa tur! Kram Iréne

Tinas Garn sa...

Hej Nattugglan! Fina priser du har i din tävling, jag vill gärna vara med o länkar från min egna blogg // Tina

Karin sa...

Hej! Fina garn skulle ju vara toppen att vinna, länkar din bild direkt. Karin

tilda sa...

Klart att jag vill delta i tävlingen! Tur att du påminde mig:)Skall länka till min blogg.H.Tilda

Anonym sa...

Naturligtvis vill jag gärna vara med för att se om jag kan vinna något av de vackra garnerna ;-)

Eva

eva.nb@hotmail.com

Eva-Lena sa...

Ja tack, jag vill gärna vara med i utlottningen !
Jag stickar sockor i Schoppel Wolle just nu men i turkos-grön-vit nysnser. Jätteroligt garn att sticka i!!! Länkar till din blogg från min! ;o)
Kram Eva-Lena

Birgitta sa...

Hej! Jag vill gärna vara med i utlottningen av det fina garnet.
Lägger en länk på bloggen min.
Kram Birgitta

Emmas dagar sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen och länkar.
Skull vilja vinna Schoppel Wolle-garnet.

Anonym sa...

Såå läckert garn!! Klart att jag vill vinna!!

ujjan@live.se

Anonym sa...


Hej jag vill gärna vara med i utlottningen av det fina garnet.
rubylindberg@live.se

bittan sa...

Visst vill jag vara med .
bittan4@gmail.com

Anonym sa...

hej, vilka fina saker du lottar ut, vill gärna vara med i utlottningen. hälsn Annevi
annevi52@hotmail.com

Catharina ledin sa...

Jättefin halsduk du gjort, värmer säkert gott nu när kylan kryper på! Självklart vill jag vara medpå din utlottning av dessa finavinster och jag länkar till min blogg!
Trevlig helg!

Katarina sa...

Hej
Älskar garn och de här var riktiga gobitar. Vill såklart va med och tävla om dem.
kasoderman@hotmail.com

Hoffmans Design sa...

Hej vilka fina vinster klart man måste vara med scrapp albumet hade inte suttit fel just nu när jag skall scrappa min kort. jag länkar även från min blogg.
Kram Hoffmansdesign

Lena sa...

Hej, hej.
Har kollat din fina blogg ett tag. Klart jag vill var med och pröva att vinna lite garn.

Lena sa...

Glömde ju skriva att jag försökt att länka till dej. Det var ett tag sedan som jag bloggade så kanske jag glömt hur man gör.

nattugglan sa...

jag vet ju inte om det har gått att länka för jag kom inte in på din blogg?!men du är med i tävlingen.

Cecilia sa...

Jag vill också gärna vara med i utlottningen av de fina vinsterna :)
//Cecilia

Anonym sa...

Vilken härlig halsduk! Vill också gärna vara med i lotteriet men har ingen blogg.

Mvh,
Malin
malinkinberg@hotmail.com

skapa och inreda sa...

Halsduken du stickat ser så mjuk och skön ut.
Vill gärna var med i din utlottning.
Länkar till dig från mig.
Annika

Pia sa...

Jeg vil gerne deltage og linker på blog - http://herframinverdengaer.blogspot.dk/

Anonym sa...

hej vilken härlig halsduk,den blir säkert go att ha i vinter.vill gärna vara med i din utlottning.
magnussoningrid@yahoo.se





Anonym sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen av dina fina garner!

marit_1000@hotmail.com

Annika sa...

Hej! Vad roligt att ha hittat till din blogg. Jag vill gärna vara med i utlottningen av de fina garnerna! Länkar från min blogg Skaparkraft.

Hälsningar Annika

Äppelblom sa...

Jag höll på att missa din utlottning!
EN lott till mig tack!
Hejdå!

Elzie sa...

Klart jag vill vara med och tävla. Lägger in dig på min blogg också.
Hoppas på tur!!
Kram Elzie

Anonym sa...

Hej Nattugglan,
Du har en trevlig blogg! Jag kommer på besök alltsom oftast. Deltar gärna i utlottningen av garnet.
mvh Siv
ronnb55 at hotmail.com

Anonym sa...

Hej
Jag har ingen blogg men kikar gärna på andras och får spinn i hjärnan på allt som jag vill göra. Brukar titta in hos dig då & då och se vad du har hittat på. Vill gärna vara med på lotteriet på Schoppel Wolle.
Gillar att första ha garnet och sen knäcka nöten vad man vill göra av det. Ha en härlig helg.
svitzer at hotmail.se ,du vet säkert att mellanslagen skall bort ;)

Anonym sa...

jag är gillar din blogg och även lotterier.

mvh marie709095@hotmail.com

Anonym sa...

Hej!
Är gärna med på utlottningen av de fina garnerna ;)
maria.wennerbeck@telia.com

Tiger sa...

Är förstås gärna med på utlottningen! Om jag har tur och vinner önskar jag garn nr 2 Schoppel Wolle som är i "mina" färger. Nu håller jag tummarna! :-)

Hösthälsningar
Elisabet

Anonym sa...

Lydia let him know in no uncertain terms that she expected to buy the car for the price on the sticker.
Before you purchase a used car, it is very important to not
forget that there was an earlier owner so you must get information about the history of the car.
If you get like-for-like insurance on modifications, your insurance provider
will replace it when it's damaged in an accident.

Feel free to surf to my web page - performance auto snugli action infantino
baby carrier (http://Www.socialphy.com/martin321/my/ZnPO)