torsdag 7 mars 2013

Tävling på gång

hej..idag skiner sola
över vårt Österbotten..
Men det är kallt , blåser genom märg o ben...-4...
Men nu till nått roligare som jag hoppas ni vill hänga med på..en Tävling.. jag fyller 2 år i mars...
Tänk att man ha bloggat i 2 år.. fått många vänner ...
som man hälsar på nästan varje dag..
vissa dar har man tid med en liten kommentar andra bara läser man o kilar vidare..
Men ni ska veta att ni är guld värda varenda kotte...
Nu först ut är 2 pocketböcker.
"Återkomsten" av Tamara Mc Kinley
och den andra
"Den frusna trädgården"..av Kristin Hannah...
ni får en av dem.+ lite choklad
.Men skriv vilken bok  ni vill ha! 
Sen kommer 100 blommor att sticka &virka +2 fröpåsar..
(ringblomma och solros)
Jag har själv denhär boken o det är så mycket fint i den!
och sist ut är en påse fylld med lite allt möljigt..som är hemligt...;O)))
ps; det är inte denhär påsen,
 för den är redan "opptagen för en annan".
Så då kan man väl säga att det blir hemlis alltihopa för ni vet ju inte vad färg el storlek på påsen det kommer att bli.
Så nu alla goa vänner..med blogg och utan blogg...
skriv en kommentar o berätta vad ni vill ha!! = 1 lott
länka från er blogg=1 lott till..så det kan bli 2 lotter.
och alla ni som ingen blogg har..skriv er mailadress
så är ni med oxå...Och jag drar vinnarna den 28 mars...
Maja min vän..
Grattis då du fyller år idag..
kram från  kikka..

35 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Jag vill delta i din utlottning. Om jag har tur och vinner vill jag gärna ha någon av böckerna. Spelar ingen roll vilken för jag har inte läst någon av dem.
Jag tar två lotter.
Kram!

tilda sa...

Oj så fina vinster!! Jag vill absolut vinna...ingen skillnad vad. Huvudsaken att jag får nånting:)
2 lotter tack! Länkar från min blogg! H.Tilda

tilda sa...

Oj så fina vinster!! Jag vill absolut vinna...ingen skillnad vad. Huvudsaken att jag får nånting:)
2 lotter tack! Länkar från min blogg! H.Tilda

Birgitta sa...

Åh! Ja, jag vill gärna vara med på din tävling! Lägger in en länk också, så två lotter - men oj, det där med att välja... nej, det kan jag inte - jag skulle bli lika glad för vilken som helst av dina fina vinster!

bittan sa...

Nu blev jag glad, önskar mig Återkomsten.Har läst tidigare Tamara McKinley.
Vill absolut vara med i tävlingen
Kikar in till dig varje kväll för att se vad roligt du hittat på idag.
Hälsningar från Jakobstad.
bittan4@gmail.com

Evas Pyssel sa...

Visst är det härligt med alla bloggvänner man fått under åren. Jag ligger precis ett år före dig (har också utlottning). Jag är med i din och länkar förstås.
Ha det gott !! Kram Eva

Karin sa...

Hallå! Å vilken fin tävling självklart vill jag vara med och tävla och någon av böckerna vore bra, har inte läst någon av dom. Länkar så 2 lotter tack. Karin

Cajsas Faster sa...

Hej och grattis!

Jag tar gärna en lott och hoppas på tur!
Har inte läst någon av böckerna så det spelar ingen roll vilken..

Marie

Nette Cecilia sa...

Grattis till din blogg , Deltar med en lott ,ingen skillnad på vinst för jag brukar inte vinna något ändå ,kram nette

Grete sa...

Gratulerer med 2-årsdag! Og koselig med utlodning! Jeg vil gjerne være med med et lodd, og begge dine pocketbøker er ukjente for meg, så jeg blir glad uansett, om jeg vinner da.....

Lene sa...

Grattis på 2-års dagen!
Jag har två lotter och det kvittar vilken av böckerna.
Fortsatt mysig kväll

Kramar
Lene

Melody Shih tzu sa...

Så roligt att jag hittade din blogg!
Tar gärna en lott, har inte läst någon av böckerna så jag låter dig välja om jag lyckas vinna!
Ha det gott!
Melodys matte

Catarina sa...

Jag vill också va med!
Alla vinster är intressanta så det ingen skillnad vad jag får, om jag råkar ha turen med mig :)
Ha det bäst!

Ulrika Jonsson sa...

Jag håller tummar och tår å hoppas att jag vinner 100 blommar att sticka & virka!!

ujjan@live.se

Malisquilt sa...

Grattis! till 2 år. Vill gärna vara med i utlottningen. hemliga påsen eller 100 blommor attsticka och virka skulle vara bra, de andra två har jag redan.

Annas röda stol sa...

Hej här var det mycket fint!! Jag är gärna med och tävlar. Ha det bra. Kram Anna

Huset på kullen sa...

Hej vännen härligt med en massa mysiga böcker. Men en snygg påse vore kul att vinna. Behöver något till mina stickningar som jag bär med mig. 2 lotter vågar jag mig på. Önskar dig en underbart härlig morgondag kram Beijan

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, så roligt, utlottning! Jag vill vara med, jättegärna och jag länkar också, så då blir det 2 lotter om jag räknat rätt.
Och någon av de översta böckerna hade varit kalasbra, har inte läst någon av dom!
Spännande! Och gratulerar till 2 årsdagen! Visst är det kul!
Agneta kram

Sirpa sa...

Hej! Grattis till 2år! Jag vill gärna vara med i din fina utlottning, länkar från min blogg, 2 lotter! Om jag har turen så "100 blommor att sticka&virka" skulle vara rolig bok!
Har en mysig fredag!
Kram Sirpa
ps Jag har också pågång en liten utlottning!

skifferhuset sa...

Vad kul med en utlottning och grattis till dina 2 år på bloggen, vill så gärna vara med och tar 1 lott, spelar ingen roll vad jag får om jag skulle vara lycklig vinnare allt är så bra å fint! Kram Iréne

Carola sa...

Är oxå gärna med å tävlar å har ingen skillnad på vilken vinst det blir! Ställer in mig på 2 lotter! Ha en bra kvinnodag =) Kram

Lisbet sa...

Jag deltar mycket gärna! Alla vinster är bra, så det är ingen skillnad för mig :) Och grattis till dina två år!
Jag skulle gärna länka, men fattar inte just nu har jag skall göra, kanske kommer jag på det.
Men tills vidare 1 lott!

Black Iris sa...

Vilken härlig tävling.. Jag har länkat så jag vill ha 2 lotter.. Om jag vinner vill jag helst ha påsen. Boken med virkade blommor har jag redan..

Kram Maidi

MARIA I KOS sa...

Grattis till dina 2 år !
Jag är gärna med i din utlottning.
Det spelar ingen roll vilken vinst.
Jag deltar med 2 lotter och länkar.
Hoppas på tur :)
Hälsningar
MARIA I KOS

Maja sa...

Grattis till 2 år och jag är med tar 2 lotter till "allt" :)
Tack för gratulationerna! ;)
Kram

Evas Kvarnaro sa...

Grattis till din 2 års-blogg,
jag är vill oxå vara med, tar 1 st har inte lärt mig länka ännu.
Men snart blir jag inlärd där oxå.
Jag firar oxå på min blogg men bara
1 år och många härliga bloggare.
Välkommen att tävla hos mig oxå.
Det är jätte kul att skriva, jag gör det oxå för min egen skull och för mina barn m familjer för de bor
på andra orter. Då kan de läsa vad jag "har på hjärtat" !
Vi har ju alla olika intressen att dela ut,tur är väl det,då får alla sin del av vad de gillar.
Två av mina barnbarn i Ängelholm
11--14 år, är helt galna i ugglor.
De kan nästan allt om olika ugglearter och deras "läten"
ho ho-ande eller sjungande,lockande
sång.

Jag har inte läst någon av böckerna
är inte "kräsen".
Vi i småland har så många speciella
ut-tryck, så du kanske inte förstår
mina konstiga dialekt, *fniss*
Kramiz

Anki sa...

Grattis till de två åren som bloggare!
Självklart vill även jag vara med på din utlottning - har lagt en länk hit till dig och tar med det två lotter :) Bryr mig inte om vad jag vinner - tycker bara det är kul att vinna något - allt verkar lika spännande och så slipper jag välja :)
Kram

Siv sa...

Klart jag vill vara med och fira ditt jubileum! Nöjer mig med en lott. alla vinster ser lika trevliga ut, så jag överlåter åt slumpen, om jag skulle ha tur.

Agneta sa...

Grattis! Jag vill naturligtvis fira med dig och vara med i din utlottning. Jag vill gärna ha den hemliga påsen om jag vinner. Länk finns i min blogg så det blir två lotter.

Lillys stick o syhörna. sa...

Grattis till en fin blogg.
Hoppas på tur och om jag vinner
så gärna det hemliga paketet.
Ha de gott.
Lilian

Anonym sa...

Grattis till 2årsbloggen!
Har läst bägge böckerna så om jag vinner så får det bli de andra priserna. Har ingen blogg själv så kan inte länka, men här kommer mailadressen

MajBirgitta@hotmail.se

Mvh
Elenore

Siv sa...

Gratulerar till två år och en jättemysig blogg! Klart jag vill vara med och fira. Två lotter till mig! och vill nog helst vinna boken av Kristin Hannah.

skapa och inreda sa...

Grattis till två år!
Klart att jag vill vara med och pröva lyckan i din trevliga tävling.
Om turen hamnar hos mig skulle jag vara extra nyfiken på påsen :)
Länkar till dig så två lotter till mig.
Annika

Vform sa...

Ojdå ... tänker ju missa din tävling ;)
Gratulerar till jubileét ... åren rinner iväg!
Kniper en lott så här sist i ...
Ha en trevlig väntan på påsken!

Anonym sa...

Touche. Great arguments. Keep up the great work.


My web page: merry