fredag 6 september 2013

Färg o doft...

Jag håller på med mina
ÄPPLEN....
Jag tog den  enkla vägen idag..iddes inte skala dem utan bara delade dem i 4 bitar o tog bort kärnhuset..Ungefär 8-9 liter går i saftmajan..det som va kvar inne i "behållaren" så körde jag med stavmixern sen kokade jag det med syltsocker..och resten va ju saft...Bra o enkelt!
Ljus med olika dofter....
vill ni ha det...eller

ett garnnystan som heter Novita Huurre...84% acryl,8 %mohair,8% ylle...stickor nr 4..(490m).Jag tänkte kanske en sjal..el halsduk av det...färg=plommonlila, rosa,grå...
eller  ....

en ljudbok
Pojken som slutade gråta,,

 
Pyroman sätter skräck i Hagfors invånare

En mörk augustikväll kommer ett larm till Hagfors räddningstjänst: en villa står i brand. När journalisten Magdalena Hansson kommer till platsen har huset nästan helt brunnit ner, väggarna har rasat och svart rök pulserar från de förstörda fönstren. Dagen därpå avlider en fyrtiotreårig kvinna av skadorna hon ådrog sig i branden. Några dagar senare brinner nästa hus. Och sedan ytterligare ett. Hagforspolisen står inför en ny, stor utmaning medan den lilla värmländska staden lever i skräck. Magdalena Hansson dras in allt mer i jakten på seriepyromanen och till slut är hennes engagemang djupt personligt. Och mycket riskabelt.
av Ninni Schulman
 
den 20 sept drar jag 3 vinnare..Så kommentera och om ni vill lägga en bild till i er höger/vänster spalt...o sen säga vad ni helst vill ha.
Ha en bra fredagkväll...

16 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Doftljus gillar jag men det ska vara milda dofter, som t ex vanilj.
Underbara färger i garnet, passar perfekt i höst och vinter.
Boken har jag som vanlig bok, den ligger högt upp i min läshög så snart är det dags för den.
Ha en härlig helg!
Kram Eva

bittan sa...

Visst vill jag vara med i din tävling.
Trevlig höst!
bittan4@gmail.com

Karin sa...

Hallå! Så klart jag vill vara med i din hösttävling. Boken läste jag i somras och den var riktigt bra så några härliga nya ljus skulle passa om jag vinner. Ha en bra helg Karin

Lisbet sa...

Hej!
Jo troligen har ngn varit jättehungrig. Jag satt och fnittrade högt för mig själv då jag läste din kommentar :)
Så klart att jag vill vara med i din utlottning!
kram

Knatten sa...

Ååå jag vill vinna garn. Ljudbok gillar jag inte men det verkar vara en bok för mej att läsa så jag tackar för boktipset!!!
Och så vill jag tacka för det trevliga brevet jag fick av dej igår. Det förgyllde hela min helg.
Ha det gott. /Knatten

BiZen sa...

Fina vinster;-) Vill vara med så klart och önskar ljudboken av två anledningar....har bott i Hagfors och älskar att lyssna i bilen till o från jobbet. Kram o ha det bra:-)

lavendia sa...

Vad bra att få saft och mos på samma kok. Jag brukar också skära äpplena som du. Skalen innehåller mycket smak.
Fint garn i vacker färg. Fortsatt trevlig söndag.

Marianne sa...

Vill gärna vara med din utlottning.
Vilka fina vinster! Svårt att välja, så det spelar ingen roll vilken den eventuella vinsten blir:)
Länkar med bilden från min blogg såklart!
Håller tummarna!
Kram

Anonym sa...

Hej
Har ingen blogg men skulle gärna vilja delta i tävlingen ändå om det går för sig. Tål inte dofter så garn eller bok passar bra.
Tack för en mysig blogg, man får många tips i den.
Mvh
Elenore Bergqvist
elliisak@hotmail.com

Anonym sa...

Hej!
Skulle vara kul att vinna.
Med vänlig hälsning
Doris Eriksson

P.S Att torka äppelskivor går ju bra och är gott.

Huset på kullen sa...

Höll på att missa din mysiga tävling. Om jag skulle ha turen med mig så är det garnet jag helst skulle vilja ha. Ser så mysigt ut. Har läst boken o den är jätte bra.
Ha det bra kram Beijan

Evas Pyssel sa...

Vad roligt med en utlottning. Det var ett tag sedan jag var med i någon. Jag tål inte doftljus så helst vill jag vinna garn eller ljudbok.
Länkar i sidebaren.
Kram Eva

Eva-Lena sa...

Jag vill gärna vara med på din utlottning ! Länkar från min blogg.
Kram Eva-Lena

Maja sa...

Är gärna med i utlottningen av boken!
Kram Maja

skapa och inreda sa...

Vill gärna var med i din trevliga utlottning. Länkar till dig från mig.
Garnet ser så härligt ut så om turen är på min sida får det gärna komma hem till mig :)
Annika

skapa och inreda sa...

Snyft, ser nu att jag har missat din trevliga utlottning :(