fredag 23 maj 2014

"disktras" tävling

Soligt idag, nästan så det är värmebölja.. + 28 i skuggan.
Idag skulle jag äntligen klippa gräset...Tog Leif till hjälp
att starta gräsklipparen..men fast hur han drog o drog..inte en suck gav den ifrån sej.Så det blev inget klippning.
Och nu har det växt så det är alldeles för långt....Har virkat blommor..fina är de... mönstret hittade jag hos www.myrosevalley.blogspot.se


Har börjat på en disktrasa till..
Bäst att göra en några då man är på hugget med virkningen.
Allt går ju i vågor..så snart är det över....(med virkning.)

har också virkat en pannlapp till

och sytt en...

namnetiketter att sy på har jag också best från http://www.euroteam.fi/

och nu äntligen kommer det nya knoppar på min orkidé.
Fick den ifjol tills jag fyllde, men trodde nu inte att jag skulle lyckas få nå nya knoppar på den.. vet inte , men jag tyckte den såg "svår ut"
Har läst ut boken
Hämnaren från Tjörn.
den va riktigt bra!
Får väl ta kolla i min hylla efter en ny att läsa.
ha ett bra veckoslut alla som kikar in..

Tänkte mej en liten tävling..
Ni alla som kommenterar
 vilken färg ni önskar på en disktrasa...el grytlapp.
Om den ska va virkad el stickad...

Jag kommer att virka/sticka då i färgen ni önskar efter jag har dragit två vinnare,
(betyder ju inte att det måste va färgerna som jag visar )
Drar vinnarna om en vecka!...

 

16 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Du hittar på så mycket trevligt !! Du gör väldigt fina grytlappar. Köket hemma går i gult och köket i stugan i blått och turkos. Jag gillar de virkade grytlapparna du har gjort. De verkar så rejäla. Namnlappar var ju en himla smart idé.
Strålande sommardag och full aktivitet i trädgården här.
Kram Eva

lavendia sa...

Du är så flitig. Dessutom hinner du med att göra en massa annat också.
Första gången i livet jag hört talas om en disktrasetävling. Men varför inte. BLÅ gillar ju jag!
Grytlappen du sytt, tycker jag blev fin för att du sytt i konturerna på tygets blomma. Sånt gillar jag.
Vi har också värmebölja idag.

Birgit sa...

Tittar ofta in till dig, du gör så mycket fint och jag undrar hur du hinner med allt. Önskar nåt virkat i lila. Kram! //Birgit

Anne-Mari Gabrielsen sa...

Hej! Vad mycket fint du gjort. En blå virkad disktrasa ,är nog fint. Här är det väldigt varmt idag, nyss började det regna och åska. Ha en fin helg! Vh.Anne-Mari

Anonym sa...

Man hittar så mycket fint här på bloggen :).Roligt då det är lite av varje.Om jag skulle vinna så skulle det vara fint med något rosa.
H.Lena lena_girl84@hotmail.com

Vardag och flärd sa...

Grattis till orkideknoppen! (jag har aldrig lyckats!)
Idén med namnlappar tycker jag är jättebra, det blir lite mer personligt.
Vinner jag en disktrasa vill jag att det ska vara namnlapp på och jag vill ha en mörkblå!
Ha en fin helg du duktiga och flitiga!
Kram Eva

ujjan sa...

Den första gröna med en namnlapp på skulle passa fint i mitt kök!!

Evas Kvarnaro sa...

Milda tider vad duktig du är.
Så vackra disktrasor, ska man verkligen använda dem till att torka med? riktigt lyxiga 'trasor'.
Ja tack en sådan vill jag gärna ha
färg spelar ingen roll, jag gör ju inget sådant själv.

Ha en skön helg/ Eva

Knatten sa...

En disktrasa vill jag ha. Och gärna en klargrön. Gillar grönt. Som björklöv.
Jag skickar dej en liten doft om du mailar mej adressen på mariacnattingius67@hotmail.com

Ha det gott. /Knatten

Maja sa...

Har en mörkgön trasa så en lima skulle passa :) så mycket fint du hunnit med!! Kram

Hedvig sa...

Här var det produktion vill jag lova! Superfinal alster! :)

maja sa...

Disktrasor har man aldrig för många av, en grön virkad skulle kanske passa hos mig och namnlapparna som är från min födelsestad, Kurikka gör det ju bara ännu bättre :)

maja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
bittan sa...

Kul tävling !
En turkos disktrasa skulle passa i köket nu till sommaren.
bittan4@gmail.com

Vform sa...

Vet inte hur du hinner med allt :o)
Bra idé att sätta namnlapp på det du gör, lite mera personligt då!
En virkad disktrasa skulle passa perfekt ;) ... ingen skillnad på färgen, gillar alla färger!
Ha det bra!

online shopping sa...

Jag vill lära av dig. lycka till ... :o)