tisdag 23 december 2014

lucka 23 o tävling

hallå i julbrådskan..
Kanske ni har allt klart..
Eller man kan ju fråga sej, blir allt klart..
Det skall väl finnas nått efter jul också.
Men nu tar vi och öppnar lucka 23..
dan före dopparedan..
 


Har klätt granen o nu skall jag dammsuga.
Finns lite allt möjligt i vår gran,
bla dessa gamla röda bollar från 1900 kallt.
Jag vet inte hur gamla de är , men gamla är de för tanten Amanda som hade dem är född på 1800 talet,
då hade hon väl inte nån gran men säkert på 1930-40 talet.

SNÖGUBBEN som jag köpte på Rusta ifjol är också fin...



och nu blir det en sista tävling, en liten julklapp till nån av er...Kommentera bara här under,,o svara på frågan;
Vilken julsång tycker ni är bäst? Eller som ni tycker hör julen till...Dragningen sker den 5 jan...
Kanske ni ser vad det är.. jo 5 små tuber;
Hand&peeling valnöt,
handkräm, valnöt,
Handkräm, havtorn,
Handkräm& fotkräm till natten.
Handkräm, vitaminE.
Alla tuber innehåller 40ml o de är från
 Dermosil(Dermoshop)
Lycka till!!
Och den där klänypan som Eva H vann , hon har inte hört av sej så nu drar jag den igen som tröstepris.

20 kommentarer:

cina sa...

God Jul på dig! Som du säger livet fortsätter nog efter jul också, så nu har lugnet lagt sig här hos oss. O Helga Natt hör till de julsånger jag tycker bäst om. Hoppas på tur i ditt lotteri :)

lavendia sa...

Om julkulan är så gammal, har den ju hållit sig väldigt fint.
Min bästa julsång?? Kanske Stilla natt. Om jag måste välja någon. Men mössens julafton är mer käck än vacker kanske.
Den där tidningen Novita ska jag hålla utkik efter.
Jag sitter här och är klar och luktar på hyacinterna bara.God Jul på dig..

Skaparglädje sa...

O helga natt!
God Jul!

Vform sa...

JAADU, tänk att det är julafton i morgon !!
Vart flyger tiden ... blir ju nästan rädd!
Min julsång är: Låt mig få tända ett ljus ... med stark tvåa: O Helga natt.
Trevlig oppesittar kväll!!

Annas röda stol sa...

Tittar in och önskar dig en God Jul. Kram Anna

Anonym sa...

Hejsan! Stilla natt tycker jag hör julen till. Hoppas på tur den här gången i ditt lotteri:)God Jul! H. Ulrica.

Anne-Mari Gabrielsen sa...

Ja,här är allt klart.Det som inte är gjort nu,blir inte gjort. Min man ska få dammsuga i morron förmiddag!
O, heliga natt, är den vakraste julsången för mej!
Ônskar dej en trevlig jul!

Anonym sa...

O HELGA NATT på julbönen i kyrkan då e det jul .GOD JUL till er D....

Knatten sa...

Goaste bloggvän. Jag vill önska dej den finaste av jular o tacka dej för alla tröstande ord jag alltid får. Stora kramar (och bästa julvisan är förstås oh helga natt). /Knatten

Anonym sa...

O helga natt ..absolut...helst med Kristoffer Streng..

God Jul till er önskar Husmor i en röd liten stuga i Vörå,å jag vinnder :)

Vardag och flärd sa...

Sådana julkulor har jag också, har fått dem från mina föräldrar.
Klart att jag vill tävla och på jul lyssnar jag gärna till O Helga natt.
Önskar dig och din familj och kossorna en riktigt fin jul!
Kram Eva

Anonym sa...

O Helga Natt är nog min sång...med Gläns över sjö o strand som stark tvåa.
Tack för en trevlig blogg.
God fortsättning på julen.
Margaretha i Rangsby

Else-May sa...

Jag älskar: Sylvias julvisa (...och nu är det jul i vår ensliga nord, är det jul i vart hjärta också...)
God fortsättning och grattis till alla kalvar ni fått! Jag kan ännu känna slicket av de små tungorna på mina händer från jag var barn och tillbringade mycket tid i "nötset" med föräldrarna o mina syskon.../ Else-May i Yttermark!
Vill gärna vara med i dragningen!

Malisquilt sa...

God fortsättning på helgen och ett Gott Nytt År önskar jag dig. Skriver inte så ofta men läser alla inlägg.
Min bästa julsång är O Helga Natt.

bittan sa...

God fortsättning på helgen !
Jag tycker väldigt mycket om Sylvias
julvisa.
Tack ännu en gång för den fina boken jag vann, det finns mycket att sticka ur den så bara helgen är förbi och småttingarna hos sina föräldrar så kommer stickorna fram.
Hälsningar bittan.
bittan4@gmail.com

Anonym sa...

Helt klart O, Helga natt - jag ryser då jag hör den!

Carina

Helen sa...

Jag tycker om Himlen i min famn och Gläns över sjö och strand.

Black Iris sa...

Adams Julsång är den absolut bästa..

Kram Maidi

Tiger sa...

God fortsättning på alla helger!
Jag är nog beredd att hålla med de flesta andra att Adams julsång (O Helga natt) är den julsång som jag tycker bäst om. Men det finns många andra vackra julsånger också.

Nyårshälsningar
Elisabet

Mandelhjärta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.